Lørdag den 19. september 2009 kl. 7.20 sharp
Vi mødes på Torvet i Gråsten

5 MC. 8 pers.
167 km.  - gennemsnit i bevægelse 34 km. - max fart 90 km. - tid i bevægelse 3t. 55min.

Afg. Fra Gråsten kl. 7.20 til Mommark, der var store bølger, så efter kaffe og rundstykker på færgen, så gik vi ud i den friske luft. Søby  9.15.
Kørte til Skjoldnæs fyr  - derefter langs vandet , over Vitsø og Tværby Mark - Bregninger - Voderup Klit - (cykelrute 91) - Olde Mark-
Rise Mark - Skt. Albert - Marstal - Strandby - Ommelshoved - Kragenæs - uden om Gråsten Nor - Æreskøbing - spiste fisk ved havnen -
Urehoved - Borgnæs - Skovby  Mark - Søby - færgen retur til Gråsten   Høj solskin hele vejen.

Læs Bjarnes referat her:
Vi havde en fantastisk smuk Ærø`s tur, vejret viste sig fra sin bedste side med masser af sol.

Vi startede tidligt fra Torvet i Gråsten 7.20 schrap, men det var bestemt ikke for tidligt vi kørte lige ombord på færgen i Mommark.
Dagen startede med en gang rundstykker og kaffe ombord, da vi alle havde været tidligt oppe, nogle kl. 5.30, så vi var blevet sulten.
På Ærø startede vi med at køre op og se et fyrtårn og golfbane, herefter kørte vi ned til nogle skrænter med fin udsigt til fyn og als, vi kørte på masse af små veje de fleste var asfalteret det var dog et lille stykke med grusvej.
Vi kørte til Marstal hvor de var ved at restaurere et gammelt skib, så kørte vi videre af små veje langs kysten, indtil vi kom til Ærøkøbing hvor fik en dejlig frokost med nyrøgede fisk, uhm det smagte godt, nogle havde herefter fået en voldsom trang til is, og vi blev så enig om at gå en tur op i byen for at finde en is, det lykkes også selvom mange butikker havde allerede lukket ned for sæsonen, og åbnede først i 2010 igen.
Herefter begyndte vi at køre mod Søby igen af mange små kringlede vej, lige pludselig kom vi forbi nogen John og Birgit kendte her gjorde vi en kort pause før det gik videre mod en borg, hvor vi fandt en gabestok som vi passende puttede John i så han kunne stå til skræk og advarsel for andre, Birgit prøvede at kysse en frø i håb om at få en prins med det lykkes ikke. Vi sejlede hjem kl. 15.10 fra Søby.
Kurt havde simpelthen lavet en kanon tur tak for det !!!..
Se Kurt og Bjarnes billeder nedenfor.