Torsdag den 14. maj 2015 - Kr.Himmelfartstur - MC Graasten - ta' en tur med os!

Ta' på tur med os - vi mødes på Torvet i Gråsten torsdage kl. 19.00
(fra september dog kl. 18.30)
Ta' på tur med os - vi mødes kl. 19 på Torvet i Gråsten
Gå til indhold

Torsdag den 14. maj 2015 - Kr.Himmelfartstur

Program tidligere år > 2015 Program
Kr. Himmelfartstur til Sydsjælland.
Afgang kl. 09.00 fra Torvet i Gråsten.

Vi holdt den første pause ved Den gamle Grænsekro i Christiansfeld og fortsatte til Middelfart, hvor vi stoppede ved Skovgrillen til en gratis kop kaffe.
Herfra gik turen videre ad den gamle landevej til Langeskov, hvor vi havde planlagt frokost på Langeskov Kro - her fik vi Græsk Bøf og Parisertoast (med stærk friskrevet peberrod - stærk). Værten var noget hæs for han havde været til fest aftenen før og vi kom også ½ time før åbningstid, men køkkenet biksede maden sammen til os.
Videre til Storebælt - Bjarne havde funderet over at vi alle kunne køre under bommen på samme betaling, men det ville vi andre dog ikke :-)
Vi ankom til Quistgården kl. ca. 16.00 og fik parkeret MC'erne i gården.
Jytte og Kurt havde været der fra dagen i forvejen og havde sendt os instrukser på en MMS, hvordan vi skulle komme ind ad døren med nøglekode.
Det var super vejr, så vi satte os uden for på terrassen og fik et glas vin og øl.

Der er fine omgivelser med udsigt til vandet - eneste to minusser var to vindmøller og råger der skreg i nærheden.

Aftensmaden var grillpølser, som Ole stod for:

Vi havde fået en super kødpakke med fra Lars.
Om aftenen kom Jytte og Kurt tilbage fra en fødselsdag i Gedser.
Susanne og Per kom fra Glostrup, hvor de havde været hele dagen.

Fredag morgen - efter at vi havde fået morgenkaffe til Kurt's hentede rundstykker (der var lidt kvaler med at finde ud af, hvor rundstykkerne skulle hentes) - valgte vi at tage den længere tur til Møns Klint, da vejrudsigten var den bedste om fredagen og den holdt - vi havde strålende solskin hele dagen.
Ole, Susanne og Per, Tove og Bjarne tog de 400 trappetrin ned ad klinten, mens Jytte og Kurt og Rita og Reinar gik en tur op mod Dronningestolen.
Undervejs til klinten holdt vi ved Liselund Slot.

Da der var lang lang kø i Cafeteriet på Møns Klint kørte vi til Klintholm Havn og fik en fin frokost i Hyttefadet med lutter fra grunden af tilberedte retter.

På hjemturen kørte vi fra Møn over Bogø og Farø og over Farøbroerne ind forbi Gavnø Slot og Gåsetårnet i Vordingborg.

Da vi skulle hjem fra Vordingborg havde Garmin lidt problemer, den ville have os ind ad en vej som lå på gågaden, men der var den indkørsel forbudt for MC og biler, så vi fortsatte ned ad gågaden.
Men der var mange der kiggede mærkeligt efter os og da vi kom til enden af gaden, var den blokeret med stenter så man kun lige kunne komme igennem med en MC, men Jytte og Kurt kunne ikke med bilen, så de måtte vende om.
Det tog lidt tid at finde hinanden igen, men det lykkedes.

Aftensmaden var igen super grillmad.

Lørdag efter morgenkaffen satte vi kurs mod Stevns Klint med Højrup Kirke på kanten.
Fra Stevns Klint tog vi til Stevnsfortet men her - i modsætning til Langelandsfortet - må man ikke går rundt uden guide, hvis man vil ned i gangene 18 m under jorden.
Der var 1½ time til næste rundvisning så vi kørte til Rødvig og spiste frokost på en fiskegrill.
Tilbage til Stevnsfortet hvor vi fik en glimrende rundvisning oven på og under jorden i de 1,7 km lange gange.
Kontrolrummet, mandskabsrummene o.s.v.

Efter rundvisningen gik turen hjemad til Quistgården - ad smukke veje langs kysten - men desværre også i regnvejr de sidste kilometer og det var nok til at blive godt våde.

Og igen var der fantastisk grillmad til aftensmaden.
Der smuttede et par øl og nogle glas vin ned men trætheden meldte sig rimelig hurtigt.

Søndag var der hjemtur og vi kørte fra Quistgården  kl. 9.15 mod Masnedø og Falster over Storstrømsbroen til Guldborgsund broen hvorfra meningen var at køre nordpå på Lolland.
Men tiden gik og vi ville gerne nå færgen fra Tårs kl. 11.00 så derfor tog vi motorvejen en del af strækningen for at komme hurtigere frem, men desværre så vi bommen blive lukket ned til færgen lige da vi nåede til billetkontoret, så vi måtte vente en time på at komme videre.
Mens vi sejlede med færgen begyndte de første regnbyger at melde sig men det var tørvejr det meste af vejen over Langeland, Tåsinge og Fyn.
På Tåsinge holdt vi ind hos Steff for at få frokostburger, men knægtene i biksen var utrolig langsomme til at lave det bestilte, så der gik megen tid med det.
Vi kørte med de helt små veje over Fyns land fra Svendborg til Fåborg og da vi heller ikke nåede færgen fra Bøjden kl. 15.00 besluttede vi efter en kort pause ved Faldsled Strandkiosk at køre over Middelfart hjem hvor vi ville holde den næste kaffepause.

Fra Kolding kørte vi under en meget sort sky helt til Haderslev og der kom en del vand ned på os.
I Haderslev sagde vi mojn for vi ville alle gerne direkte hjem til noget tørt tøj og varme.

Det har været en af Susanne og Per særdeles veltilrettelagt tur og det skal de have en stor tak for - der manglede ikke noget (bortset fra flere deltagere - vi var kun 4 MC'er og 1 bil - i alt 9 personer (når man tænker på hvad der skal til af planlægning m.v.)), værelserne var fine, opholdsrummene perfekt og de udendørs arealer flotte.
Men vi hyggede os hele vejen igennem og fik mange gode oplevelser og snakke.

Turen var i alt på 965 km.

Se fotos fra turen - klik her

Og den kørte rute nedenfor

**********************************************************************************

Vi overnatter på Quistgården lidt uden for Næstved.

Pris ved 16 personer: 1500,-/pers. Inkl linned, rengøring mv.(der er plads til 18 pers.)
Til prisen kommer færge/bro.

Set-uppet ang. spisning og morgenmadshold lige sådan som på Djursland.
Ruterne er ikke lagt endnu, så er der forslag til noget der skal ses, kan det lægges ind.